zondag 23 november 2014

Drie-op-een-rij...

"Waar haal je de tijd?!' & "Jij maakt zoveel !"

Die opmerkingen krijg ik dikwijls de laatste tijd.
Wel het is simpel, in plaats van 's avonds in de zetel te ploffen zet ik mij voor mijn naaimachine...

Het is echt een verslaving geworden voor mij, een ontspanning, een op en top hobby!

En sinds mijn laatste blog zijn er nog enkele kledingstukken gemaakt. Voor de dochter het zoveelste kleedje maar deze keer ook iets voor de nichtjes.
Jawel, dat krijg je dan met nichtjes. "Oh, tante Do, ik wil dat ook !"

En dat zinnetje kwam er ook nadat ze deze cape gezien hadden. "Zoals roodkapje!"
2 avonden later lagen er 2 identieke capes klaar !

Maar het is nog niet gedaan!
Mijn nichtjes zijn 2 rokjesmeisjes... Vooral de oudste, zij zou dag en nacht een rokje aandoen, het liefst van al met blote benen én het moet een zwierrokje zijn. Ohja, en liefst ook met zakjes.
Het lottarokje van compagnie-m is perfect hiervoor. Maar, eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het patroon nog niet heb aangekocht.
Ik heb namelijk het lotta kleedje al. Ik heb hier enkel het rokgedeelte van gemaakt en een boordstof eraan gezet. Werkt perfect !

 Stofjes : ??? gekregen van de zus


Vanmiddag had ik tijd over, de was en de plas was gedaan, de dochter had haar middagdutje dus waarom niet snel enkele a-lijntjes maken. Voila, drie-op-een-rij.

Stofjes: Opnieuw gekregen van de zus

En dan tussendoor heb ik nog een kleedje gemaakt voor de dochter, een hoodie-kleedje met een toffe hals!

Om terug te komen op het begin van deze post (waar haal je de tijd?) Als ik hier nu alles opgesomd zie staan, wetende dat ik nog 4 dagen heb plat gelegen met migraine en niks heb kunnen doen, ok dan ben ik misschien een beetje zot.
Maar hey, zot zijn doet geen zeer he ;-)

Hier een overload aan foto's mét modellen...
Stof: Poppy Radiant Rabbit (Stoffenverkoop Kapellen) / Sweaterstof (Madeline de Stoffenmadam)
Patroon: Hangout hoodie (Peek-a-boo)

Drie-op-een-rij
Stof: blauwe wol & Sweaterstof (Madeline de Stoffenmadam)

Laat je rokje eens zien? 










5 opmerkingen: