zondag 14 december 2014

T’is feest!

De feestdagen komen  eraan  en overal zie je de feestcollectie opduiken!
Reden te meer om zelf een feestkleedje in elkaar te steken. De nieuwe collectie van Soft Cactus is een schot in de roos en ik ben direct te vinden voor het stofje met leuke naam "Mind the moose". De print is feestelijk met een leuke contrasterende print van het rendiertje!
Voor het patroon wou ik eens iets anders, ik ga de uitdaging aan en wijzig een origineel patroon!
Ik baseer me op Lotta Dress en op een tutorial die ik op de blog van Emma & Mona gezien heb... Jaja een combinatie van Emma&Mona/Compagnie-M/Soft Cactus kan toch niet misgaan...
Vol goede moed begin ik aan het bovenstuk, eerst doe ik nog moeite om de plooitjes exact om de cm te maken zodat de print zou uitkomen maar na een half uur prutsen doe ik verder op goed gevoel en strijk ik plooitje per plooitje... Was ik even vergeten dat ik weinig geduld heb en dit heb je nu echt nodig se ;-)
Opgelet,  er kruipt veel stof in dit stukje, meer dan ik gedacht had. Maar het is de moeite waard, ik heb er direct veel complimentjes op gekregen van de dames uit mijn naaigroepje.
Het verder afwerken van het bovenstuk gaat vlot, zelfs mijn blinde rits staat er van de eerste keer goed in! Voor de voering heb ik ook een soft cactus stof gekozen nl, coloured windows.
Maar dan, de zakjes in de naad van de rok! Eerste keer dat ik dit doe en het lukte niet! Na de uitleg 4-5keer gelezen te hebben zie ik mijn fout, de voering heb ik in buitenstof geknipt, logisch dat het niet uitkwam! Eens ik deze fout ontdekt heb en ik de uitleg mooi volg staat het rokje snel in elkaar!  Nu nog vastmaken aan het bovenstuk, mouwen eraan en klaar!
In eerste instantie wou ik werken met goudaccenten maar toen ik de blauwe glittercardigan van Filou & Friends zag was ik helemaal verkocht! 
Wat vinden jullie van deze feestelijke outfit? Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het herwerkte patroontje...

7 opmerkingen:

  1. Prachtig!! Doet goed he, als zo een uitdaging helemaal lukt :) ik kom nog wel eens in de leer voor die blinde rits.. En die schoenen vind ik ook echt super! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey An, die blinde rits komt dik in orde! Schoentjes zijn geweldig he, die komen van Fee & Amedee in Nijlen!

      Verwijderen
  2. Waw! Wat zal ze weer mooi en hip zijn... :)

    BeantwoordenVerwijderen