woensdag 8 april 2015

De schaar erin!

Toen ik het patroon "Fable Dress" in de laatste Ottobre zag staan was ik er weg van, het lijkt erg op de June Dress van LMV maar de halsuitsnijding is net iets anders en de rug ook.

Aangezien ik binnekort naar een trouwfeest moet, ben ik dus op zoek naar hét perfecte patroon.
Niet makkelijk als je als eerste in de rij stond toen de heupen, buik en borsten werden uitgedeeld :D

De stof voor dat jurkje heb ik al gekocht, niet zo goedkoop dus ik durf er niet in knippen vooraleer ik het juiste patroon gevonden heb!

Hier dus mijn eerste poging van de fable dress met een goedkoop stofke.



Zeg nu zelf, dat trekt toch op niks!

Probleem 1 : halsuitsnijding veel te hoog
Probleem 2: Veel te blauw (ben precies een non)
Probleem 3: Veel te saai
Probleem 4: Veel te breed (door de onderrok)

Wat doen we dan? 
KNIP, de schaar erin!

1. Je staat voor de spiegel en tekent met krijt een nieuwe halsuitsnijding
2. Je haalt het bovenstuk terug van de rok en knipt er een strook van 5 cm af.
3. Die strook zet je er terug aan met een felgroene paspel ertussen
4. De zijnaden van de rok maak je terug open en je zet er zakken in.
5. Je knipt een strook van 10cm van de rok en zet deze strook er terug op in het groen
6. Bye bye onderrok, mijn heupen zijn zo al breed genoeg! 

En dit is het resultaat!





4 opmerkingen:

  1. Ik zag hem op Facebook al voorbij komen, toen vond ik hem ook direct erg leuk. Heel goed aangepast! Dit was dan wel de testversie, toch vind ik hem zo al bruiloft waardig eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, bedankt hoor! Maar ik ga toch nog even verder testen tot het echt perfect is ;-)

      Verwijderen
  2. Had het ook al zien passeren op facebook maar nog niet de link gelegd. Toffe aanpassing! Veel beter! Benieuwd naar de versie in de dure stof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch nog eventjes verder testen, ik durf er niet in knippen... En het moet juist zijn, want de duurdere stof is een heel bekend stofke ook ;-)

      Verwijderen