vrijdag 19 augustus 2016

Belladone int lang!

Al heel lang denk ik: Goh, een maxidress zou dat wel bij me passen?! Uiteindelijk ben ik klein en ben ik gezegend (ahum) met ronde vormen!
Heel veel mensen hebben me het afgeraden:
'Je gaat er nog kleiner uitzien!'
'Je gaat er nog ronder uitzien!'
'Zou je dat wel doen?'
'Is dat niet alleen voor vrouwen met maatje 36?'

Wel, ik kan nu zeggen: 'Jullie zaten er ferm naast!!!'

Vorig jaar heb ik een aantal pogingen gedaan om de belladonne te maken zoals je hierhier en hier kan zien en uiteindelijk ben ik het meeste content van mijn tricotversie... Zalig om te dragen en geregeld krijg ik er nog complimentjes van!

Aangezien wij uitgenodigd werden voor een top trouwfeest en ik geen zin had om veel geld uit te geven aan een maxidress die je toch niet dikwijls aandoet dacht ik bij mezelf om de belladonne van Deer and Doe 'int lang' te maken!

Patroon zat goed, ik vond de perfecte stof op een stoffenverkoop (faillissement Cora Kemperman) voor amper € 9 en ik had de jurk al enkele malen gemaakt.
Piece of cake!

Dacht ik...

Het begon al met de paspel die ik zelf wou maken van elastische biais.
Toen ik eraan begon vond ik de biais echt te smal om daar nog een paspel van te maken, laat staan het dan nog mooi te krijgen aan mijn patroon.
Achteraf gezien ben ik gewoon super dom geweest, uiteraard moet je die biais eerst openstrijken waardoor hij eens zo breed zal worden!
Laten we het maar steken op beginnende zwangerschapsdementie :-/

Dus paste ik de biais toe op de gewone wijze... Al bij al is het gelukt maar door de toegevoegde naadwaarde in de rug en het feit dat ik het rugpand 2 cm moest inkorten is de ruit wel een pak kleiner geworden dan normaal.
Volgende aanpassingen heb ik nog extra gedaan:
- de zijnepen en borstnepen werden korter gemaakt
- schouders werden 2 cm ingekort
- kleine split onderaan de rok

Net een dag op voorhand is de jurk toch afgeraakt en ik ben er blij mee!
Helemaal opgetut voor het huwelijk en met de juiste accessoires kon ik het niet laten passeren om foto's te nemen.

Thx aan mijn ventje om gewoon gigantisch veel foto's te nemen en onnozel te doen, zo sta ik er al bij al nog fatsoenlijk erop ;-)




9 opmerkingen:

  1. Echt mooi! En met accessoires en al gewoon een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je staat er echt knap mee! Mooie foto's ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf mag ik vragen welke maat je draagt ik ben 167 en draag maat 46/48 ben benieuwd of het voor mij ook iets is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ma echt super tof! Staat je heel mooi :-) is dat die zwarte punta van op die verkoop? Wel echt goeie kwaliteit hè!
    #ilikeyouraccesories ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijf bij jezelf..... doe waar je in gelooft en zie het resultaat.....overigens...beginnende zwangerschapsdementie-? Betekent dit 1: dat je over een tijdje totaal andere kleding zult naaien in een klein maatje?
    2: mogen we jullie feliciteren?
    Groetjes, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag het op FB passeren. Superschoon!

    BeantwoordenVerwijderen